home about awards exchange Image Map

29 August 2010

Greenwich vs Makkah ??!

Salam
sebenarnye da lama nak citer pasal mende ni tapi tak berkesempatan. akhirnya keluar juga entri ni kat blog hu. ia adalah mengenai pusat bumi yang selama kita semua tahu kat Greenwich. tak ingat bile masa tu tengah godek-godek internet cari maklumat, lepas tu nampak tajuk ni 'Makkah Sebagai Pusat Bumi'. ape lagi teros la buka dan usha sampai habis sebab terkejot sebelom ni kan belaja kat sekolah, cikgu duk bercakap Greenwich ialah pusat bumi.

 masjidil haram 

Tentu, hal itu adalah rahasia Allah. Namun, dari kajian yang dilakukan ilmuwan muslim, terungkap fakta mengejutkan tentang keistimewaan kota Makkah, bila ditilik dari sudut ilmu geografi (ilmu bumi) dan geologi (ilmu tanah). Sekelompok ilmuwan yang dipimpin oleh Dr Husain Kamaluddin, seorang dosen ilmu ukur bumi, telah membuktikan bahwa Makkah adalah pusat bumi.

itu adalah sebahagian dari petikan dalam web page yang ditemui. ilmuwan islam ni pada mulanya dorang nak cari penentuan tuk kiblat umat islam. apa yang terjadi lepas tu ?? teroskan baca kat 'Makkah sebagai Pusat Bumi'.

 

 [insyaalah saya akan jejak kaki kat Makkah]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Malaysia Web Hosting