24 June 2010

'Model' Surat Khabar??!


salam
ha! model surat khabar? biar betol,
ada ke orang nak jadi macam tu,
tapi tak semestinya orang kan,hahaha
'model' ni memang dibuat dari surat khabar, membazir kan tak elok, jadi kita semua kena rajin recycle 
ni nak share dengan korang macam mane nak jumpa 'model' surat khabar

credit to uncle Google

1) korang bole cari kat tempat2 yang buat sukaneka, kalo kat skola, biasanya time orientasi beliau akan buat show. waktu ni lah surat khabar lama akan berbakti kepada pereka pakaian. model yang bertuah akan dilekat, disarong, diikat dengan surat khabar pada badan, tangan, kaki, kepala..fuh, comel!

credit to uncle suhaime

tapi sekarang ada lagi canggih, da di-upgrade-kan cara buat pakaian dari surat khabar. tak caya tengok ni

 ada lagi kat sini

2) biasa kat kedai2 yang jual kraftangan, korang bole jumpa 'model' surat khabar, beliau amat berjasa kepada tauke kedai sebab beliau cantik dan beri banyak kegunaan kepada pembeli. Oleh itu, mari kita semua menyemarakkan kedai kraftangan untuk membeli beliau.

inilah beliau yang dimaksudkan. selepas di-makeup. cantik pe!

3) 'model' surat khabar pun ada kat China, korang kena jumpa dengan mr.Davis dulu (sape lak mamat ni? orang t'kenal ke?). ha! mr.Davis ni lah Pengarah Syarikat O'Bon. Beliau da lame memperkenal 'model' yang saya nak bagitau ni iaitu pensel O'Bon. Akhbar tempatan dah buat artikel pasal 'model' ni yang memang berjasa pada hidupan alam dengan recycle surat khabar lama.

credit to uncle Kosmo!

4) lagi satu kalo korang nak melekat je dengan 'model' surat khabar, amek je seberapa banyak surat khabar lama yang korang suka, lepas tu buat macam mana yang korang pandai, jadikan beliau sebuah beg. korang bole bawak beg tu pegi kedai nak beli sayur ke, pegi tuition ke, ataupun bole je buat hiasan kat tepi badan korang. Ha! tak pasal2 korang da jadi model sampingan.wee~

hush! kena jaga elok2, nanti koyak
credit to  uncle Google

5) 'model' ni pun kadang2 bole jumpa kat rumah pun da ada. biasanya kalo nak gunting rambut mesti beliau bersiap-sedia buat show dengan peralatan2 tuk menggunting. walaweyh! saya penah jadi 'model' ni. korang semua pun mesti penah jadi gak. hah! tak baek tipu, Tuhan marah. kalo kat saloon dorang ada spesel kain tuk cover badan. kat rumah senang je, amek dengan suka hati helai korang nak, lepas tu koyak bahagian tengah2 surat khabar. pastikan kepala korang muat lah nak masok tempat yang koyak tu. lepas tu pakai lah dengan rasminya korang da jadi 'model' surat khabar.hahaha! bangga la weh sebab korang da menggunakan surat khabar lama tu. dari dibiarkan berulat..ee..

cukuplah lima cara macam mane korang nak jumpa 'model' surat khabar. korang bole juga jadi pereka 'model' ini di masa depan sekaligus bole mengurangkan sakit mata tengok surat khabar lama yang berselerak.

nak tambah apa2, silakan. nasi banyak lagi ni wee~


 [surat khabar kat uma da bertimbun,hu~]

9 comments:

atOn said...

mun!!! uma org pn byk surat kabo ni..hehehe~

nota kaki : murni!! lagu senyum seindah suria tu kn..lagu asal jay jay tau.. (^_--)V

hiDAyah_muRNi said...

@atOn
oo.yeke jj,nati nak crk lagu tu,wee~ surat kaba tu wat aton jd model je,hoho

Fitrihadi.com said...

ermm tatau nak buat apa dgn surat khabar lama, bakar je hahaha kejam giler :p

hiDAyah_muRNi said...

@Fitrihadi.com woh.itu memang kejam.bapak polis tgkap budak ini,wahaha

fify said...

kte nk jd model nye leh x??ahakz!

hiDAyah_muRNi said...

@fify bole je fi..dgn bangganye dipersilakan,,[tepuk2]

Nabiel said...

heeee~
srt khbr lame slalu buat alas jek~hahaha

hiDAyah_muRNi said...

@Nabiel haha.itupun org buat gak =D

azri quddin said...

Kat mane nak beli surat khabar terpakai murah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Malaysia Web Hosting